დებულება
კათედრის ზოგადი დებულება
1. კათედრის ფუნქციები:
ა) საგნობრივი ჯგუფის საგნის/საგნების სწავლებისკოორდინირება;
ბ) კათედრის წევრთა შორის გამოცდილების გაზიარება,წარმატებების წინაპირობათა განსაზღვრა და პრობლემებისგადაჭრის გზების ძიება;
გ) საგაკვეთილო პროცესისათვის, მასწავლებელთა პროფესიულიგანვითარებისთვის და სასკოლო ბიბლიოთეკისათვისსაგანმანათლებლო რესურსების შერჩევა და პედაგოგიურისაბჭოსთვის წარდგენა;
დ) სხვა კათედრებთან კოორდინირებული მუშაობა (მაგ.ისტორიასა და ქართულ ენასა და ლიტერატურაში საერთოთემატიკის შეთანხმება, ექსკურსიებზე საერთო დავალებებისმოფიქრება და სხვ.);
ე) ზრუნვა მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისათვის;
ვ) რეკომენდაციების შემუშავება სწავლა-სწავლების თანამედროვემეთოდოლოგიებისა და მიდგომების დანერგვასთანდაკავშირებით.
2. კათედრების მოწყობა:
ა) კათედრის თავმჯდომარეს ირჩევს კათედრა ერთი სასწავლოწლის ვადით;
ბ) საგნობრივი კათედრის თითოეული წევრი როტაციისპრინციპით ხდება კათედრის თავმჯდომარე. ერთი და იმავეპირის მეორედ არჩევა შესაძლებელია მხოლოდ მას შემდეგ, რაცსაგნობრივი ჯგუფის თითოეული წევრი ერთხელ მაინც იქნებათავმჯდომარე.
3. კათედრის თავმჯდომარის ფუნქციები:
ა) კათედრის შეხვედრების ორგანიზება (დღის წესრიგისმომზადება, ოქმებისა და სხვა დოკუმენტაციის წარმოება-შენახვა);
ბ) სკოლის მართვის ორგანოებისათვის კათედრის შეხვედრებისშედეგად მიღებულ გადაწყვეტილებათა მიწოდება (მაგ.გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოებისა და სხვა სასწავლომასალის არჩევის თაობაზე);
გ) პროფესიული განვითარებისთვის სასარგებლო აქტივობების(კოლეგებთან შეხვედრების, ტრენინგების, კონფერენციების დასხვ.) ორგანიზება.
4. საზოგადოებრივი მეცნიერებების კათედრა აერთიანებს მონათსავე დისციპლინებს:
გადაწყვეტილების მიღება ხდება ხმების 2/3-ის თანხმობით.
თანაბარი რაოდენობის ხმების შემთხვევაში ბოლო სიტყვა ეკუთვნის კათედრის თავმჯდომარეს.
კათედრა ვალდებულია იზრუნოს საკუთარი ბიბლიოთეკის შექმნაზე;
ბიბლიოთეკაში შედის:
მიზნები და ამოცანები
კათედრის მიზანი:
კათედრის ამოცანები:
4. საზოგადოებრივი მეცნიერებების კათედრა აერთიანებს მონათსავე დისციპლინებს:
- -ისტორია;
- -გეოგრაფია;
- -სამოქ./განათლება
გადაწყვეტილების მიღება ხდება ხმების 2/3-ის თანხმობით.
თანაბარი რაოდენობის ხმების შემთხვევაში ბოლო სიტყვა ეკუთვნის კათედრის თავმჯდომარეს.
კათედრა ვალდებულია იზრუნოს საკუთარი ბიბლიოთეკის შექმნაზე;
ბიბლიოთეკაში შედის:
- მოქმედი სახელმძღვანელოების თითო ეგზემპლარი;
- მეთოდური ლიტერატურა;
- საგნობრივი და პერიოდული გამოცემები;
- აუდიოვიზუალური მასალის ფონდი;
- ვიდეოთეკა და სხვ.
მიზნები და ამოცანები
კათედრის მიზანი:
- სწავლება/სწავლის ხარისხის ამაღლება და საგნების სწავლებისადმი წაყენებული მოთხოვნის განხორციელება.
კათედრის ამოცანები:
- ახალი მეთოდების განხილვა-გაზიარება;
- ერ./სასწავლო გეგმის მიხედვით სასწავლო გეგმებისა და კურიკულუმების შედგენა;
- საუკეთესო მასწავლებლის გამოვლენა;
- ურთიერთ- და მოსწავლეთა შეფასების ფორმებსა და ხერხებზე მუშაობა;
- სკოლის თვითშეფასებაში მონაწილეობა;
- სასწ./აღმზრდელობითი პროცესის მონიტორინგი;
- სასწავლო დაწესებულებაში საგნების სწავლებაში არსებული პრობლემების კვლევა და მისი გადაჭრის გზების ძიება;
- მოსწავლეთა კონკურსების, კონფერენციების, ოლიმპიადების ჩატარება;
- პედაგოგთათვის კონკურსების, კონფერენციების, სემინარების მოწყობა;
- სასწ./წლის განმავლობაში (შუაში, ბოლოს) მოსწავლეთა მიღწევების დემონსტრირება (გამოფენები, სპექტაკლები და სხვ;);
- წახალისების ფორმების შექმნა, პრიზების დაწესება;
- ვებგვერდების, სლაიდების, თემატური კატალოგების და სხვ. საჭირო მასალის შექმნა ისტ-ის გამოყენებით;
- საუკეთესო მასწავლებლის გამოცდილების შესწავლა;
- ახალბედა მასწავლებლისათვის დახმარების გაწევა პედაგოგიური დახელოვნების მიზნით;
- თვითგანვითარებასა და სწავლების ინოვაციური მეთოდების შესწავლა-სრულყოფაზე ზრუნვა;
- საჭიროების მიხედვით ინდივიდუალური სასწავლო გეგმების შედგენა;
- სხვა სკოლების გამოცდილების გაზიარება და სხვ;
No comments:
Post a Comment